13-04-2018

Ina Beerents - 6

Holkerweg 17


Ina Beerents   ( Amsterdam,1949) beeldhouwen, schilderen en teksten.

Achtergrond: kleuteronderwijs, basisonderwijs, remedial teaching, eigen praktijk en opleidingscentrum voor persoonlijke ontwikkeling, welbevinden en balans tussen diverse niveaus van functioneren, waarbij ik regelmatig onder meer mijn schilderijen, ook wel “heelbeelden” met teksten, kan aanwenden.
Als jong kind kon ik helemaal wegdromen in tekenen en schilderen; het werd mijn passie. De beelden kwamen van binnenuit naar buiten, zoals nog steeds vaak het geval is.
Tijdens mijn kweekschoolperiode adviseerde de leraar creatieve vakken mij naar de kunstacademie te gaan….. geen geld; daar ben ik nooit aangekomen.
Creativiteit kruipt waar het niet gaan kan en 10 jaar geleden kwam schilderen weer op mijn pad en belandde ik mede daardoor weer in een levensfase met eigen diepere afstemming op mijn innerlijke wereld en op het leven. Samen met kunstschilder Evert Esselink gaf ik workshops meditatief schilderen, waarbij ik tegelijkertijd van hem leerde.
De laatste jaren is daar beeldhouwen bijgekomen. De bezielende leiding van Henk Pothoven van Atelier Klein Beekhoven inspireert intens en doet me steeds verder ontdekken en ontwikkelen op dit gebied. Iedere steen op zich zie ik als een wonder en tijdens het bewerken opent de steen zich door verrassende tekening in kleuren en soms onverwachte structuur. Het lijkt wel op een vraag en antwoord spel ( als ik hier iets weg rasp of vijl, dan moet er aan die andere kant ook iets weg en  niet teveel, want weg is weg) en het voelt soms op communiceren met een andere wereld.
De bronnen zijn nog lang niet uitgeput.

Voor nadere informatie en/of contact:
Ina Beerents,  telefoon: 0341-423396

i.beerents@planet.nl


Geen opmerkingen:

Een reactie posten