12-04-2017

Nelie van den Top - 6

Bulderweg 14


Zoals zo veel mensen raap ik altijd schelpen als ik aan zee ben. Eerst deed ik niet zo veel anders mee dan ze, voorzien van datum en vindplaats, in een vaas bewaren. Een paar jaar geleden begon ik er iets in te zien en ging ze aan elkaar plakken. Zo ontstonden er vlinders, vogeltjes, katten, muizen, olifanten en fantasie "schelpdieren" allemaal van materiaal uit de zee. 
Ik verander nooit iets aan de vorm of kleur van (stukken) schelpen en slakkenhuizen. Ze zijn van nature mooi genoeg!

Behalve wrakhout ging ik o.a. druivenhout, vaasjes en stolpen gebruiken. 
Leuk zijn de verschillende waxinelichthouders maar de bloemstukken op wrakhout zijn echt iets bijzonders. 

Als camperaar zijn we natuurlijk in een positie om vaak stranden aan te doen. Tijdens vakanties maak ik dingen van wat ik op het strand vind, en heb al veel medecamperaars blij gemaakt met een souvenir.  Thuis heb ik wat meer keus in schelpen en kan beter combineren. 

Mijn verzameling groeit gestaag en men zegt me wel eens dat het zo zonde is dat er maar zo weinig mensen van mee kunnen genieten. Mede daarom heb ik besloten mee te doen aan de Atelier route Nijkerk.

Buiten dat er natuurlijk koffie en/of thee is voor de bezoekers, zal ik ook enkele werkstukken verloten onder diegene die hun telefoonnummer achterlaten, dat overigens uitsluitend voor de verloting gebruikt zal worden.
Ik hoop u tijdens de atelierroute te mogen begroeten.

Hartelijke groet,
Nelie van den Top

schelpenkunstnijkerk@gmail.com




Geen opmerkingen:

Een reactie posten