13-04-2017

Kaatje-schildert - 2

Keienweg 1a


Erika Pol
Eigenlijk wilde ik altijd al schilderen. Maar je kent het wel, andere dingen zijn soms belangrijker, bijvoorbeeld die drukke baan...  Een paar jaar geleden ben ik wat schilder cursussen gaan doen. Momenteel zit ik in het 2e jaar van de Vrije Academie in Nunspeet. Ik vind het belangrijk om me te blijven ontwikkelen en met verschillende technieken in aanraking te komen. Maar ook de geschiedenis van de kunst heeft mijn belangstelling.
Wat ik het mooie vind van schilderen, is dat de gewone alledaagse dingen om je heen zo  bijzonder kunnen zijn, als je het maar wilt zien. Schilderen is voor mij vooral kijken. Zo kan ik mij verwonderen over een prachtige wolk of over de kleuren van een winters landschap. De natuur kan ontroerend mooi zijn en is voor mij een inspiratiebron.
Ik schilder voornamelijk op de boerderij in de polder. De dieren en het landschap zijn vaak het onderwerp van mijn schilderijen. Naast het schilderen op canvas doek, schilder ik vaak op hout. Van kleine houten panelen tot grote houten pallets. Het hout geeft een natuurlijke en stoere uitstraling. Om mijn hobby te kunnen bekostigen, schilder ik in opdracht stillevens, dieren (met name honden, paarden, hazen en vogels) en maak ik muurschilderingen.
Ik doe dit jaar voor het eerst mee aan de atelierroute en iedereen is van harte welkom op de boerderij. Er staat een grote koe aan de weg, dus je kunt ons gemakkelijk vinden. Voor de kinderen en andere liefhebbers... een kijkje in de koeienstal is inbegrepen!

kaatje-schildert@hotmail.com
www.kaatje-schildert.nl


1 opmerking:

  1. Ik heb een bestelling bij je gedaan voor een schilderij op steigerhout van mijn paard, als ik het op kom halen zou ik graag eens willen kijken bij je op de boerderij

    BeantwoordenVerwijderen