05-04-2015

Riet van Bokhorst - 31

Husselmansgoed 36


Heel wat jaren geleden heb ik pottenbakken geleerd bij Dien Pleiter op 'De Brink'. Ook het maken van glazuren leerde ik hier en paste ik toe op mijn keramiek.                                                                                
Vanaf 2010 ben ik begonnen met beeldhouwen bij Henk Pothoven  op  'Klein Beekhoven'.
Hier heb ik geleerd om verschillende steensoorten te bewerken en ontdekte ik de schoonheid  van de stenen en het plezier om hiermee bezig te zijn. Het bewerken van een steen is een avontuur.
Ik zoek een steen die wat betreft vorm en kleur mij uitdaagt en tijdens het bewerken ontstaat het beeld met behoud van de eigenheid van de steen. Ik werk meestal met de steensoort serpentijn, die veel verschillende kleuren kan hebben. Mijn beelden zijn abstract of gestileerd figuratief.

Riet van Bokhorst
mvanbokhorst@online.nl










Geen opmerkingen:

Een reactie posten