04-04-2015

Annemiek Schrijver - 5

Edisonstraat 43



Hallo, mag ik me even voorstellen:
Ik ben Annemiek Schrijver Jegen, ben geboren in Dordrecht op 1 mei 1953. Ik ben getrouwd en we hebben samen 4 kinderen en 5 kleinkinderen.
Een jaar of 20 geleden wilde ik tekenles gaan volgen bij De Brink. Helaas was er toen voor de tekencursus te weinig belangstelling, waardoor ik bij Rita v.d. Kant uit Amersfoort een cursus aquarel ben gaan volgen.
Dat vond ik heel leerzaam en fascinerend, die kleuren die gedragen door het water, hun eigen weg volgen. Bij haar heb ik ook geleerd dat schaduwen erg belangrijk zijn bij het schilderen. Omdat ik na een tijdje toch het basisgevoel van tekenen miste ben ik nog wat tekencursussen gaan volgen: op De Brink model-en portret tekenen. In Hoevelaken een cursus fotografisch tekenen.
Toch ben ik steeds weer opnieuw aangetrokken door het aquarel. Het is heerlijk om mee te werken, kleuren te mengen en van te voren vaak niet te weten wat het zal worden. Jammer dat me de tijd nog ontbreekt om er nog wat meer tijd in te kunnen investeren.
Fotograferen is een andere hobby: het liefst buiten. In de natuur is zoveel moois te beleven alleen valt het niet mee om dat op de juiste manier- en tijdstip vast te leggen. 
Op de volksuniversiteit heb ik daar ook nog een paar cursussen voor gevolgd.
Sedert 2006 wonen wij op een woonark, min of meer een met de natuur. Wij vinden het een voorrecht hier te mogen wonen; kom gerust een kijkje nemen tijdens de atelierroute.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten