04-04-2015

Christine Torsius - 25

Slichtenhorsterweg 14



Wat een kladblok voor een schrijver is, is tekenen voor mij. Het spelen met en het leren kennen van een onderwerp door het te tekenen. In het laatste jaar van de academie begon ik beelden te zoeken die 'zweven, opstijgen en verheffen' kunnen verbeelden. Zo kwam ik uit op vogels en geurende bloemen, de lathyrus en de witte narcis. Niet in schilderen maar in tekenen bleek dat ik de fijnheid van het onderwerp goed weer kon geven. Het is doordat een docent mij dringend adviseerde om een paar werken die voor mij schetsen waren als examenwerk in te leveren, dat ik tekenen serieus begon te nemen. 

Nu teken ik nog steeds en maak ik foto's. De camera is bij uitstek geschikt om de bladskeletten waar ik altijd naar uitkijk als in de tuin ben vast te leggen, de schitterende nerven die je ziet wanneer bladeren aan het vergaan zijn. Deze foto's zullen dit jaar weer te zien zijn. Ook gebruik ik foto's om collages te maken die ik gebruik als inspiratie voor tekeningen. Dat zijn nu onder meer tekeningen die gebaseerd zijn op bloemen, vingerkootjes en kiezels.

www.christinetorsius.nl
info@christinetorsius.nl







Geen opmerkingen:

Een reactie posten