05-04-2015

Gerrie van de Reep-Brouwer - 15

Van Goltsteinstraat 9



Sinds 2015 maak ik hangers van natuursteen. In het begin gebruikte ik voor de hangers het afval van het beeldhouwen van mijn man.
Ik zag dat er bij het beeldhouwen leuke afvalstukken overbleven, die te klein waren om een beeld van te maken en te mooi om weg te gooien. Zo is het idee ontstaan om er kettingen/hangers van te maken.
Tegenwoordig gebruik ik voor mijn hangers, naast de reststukken van het beeldhouwen, ook stenen die ik zelf gekocht heb en waarbij ik vooral kies op basis van kleur en hardheid van de steen. Harde steen beschadigt minder snel.
Inmiddels heb ik een breed assortiment van halssieraden met een steen van albast, serpentijn, turks marmer, onyx en speksteen.
In 2016 heb ik een cursus mineralen slijpen gevolgd om mijn vaardigheden verder te ontwikkelen en om mijn  assortiment hangers te kunnen uitbreiden met halfedelstenen. Inmiddels heb ik nu ook een mooie verzameling van hangers van halfedelstenen in mijn assortiment.
In mijn zoeken naar mooie en bruikbare stenen, tref ik ook soms mooie fossielen aan die tot hangers verwerkt kunnen worden. Bijvoorbeeld, een ammoniet fossiel of een stukje versteend hout.
Sinds kort gebruik ik ook schelpmateriaal om hangers van te maken en laat ik mijn hangers in een zilveren kast plaatsen.

kvdreep@hotmail.com
gerrievandereep.simplesite.com/








Geen opmerkingen:

Een reactie posten