21-02-2019

Edith de Graaf - 4

Holkerweg 50


Mijn naam is Edith de Graaf, 44 jaar, getrouwd met Jaap de Graaf en moeder van een zoon (18) en dochter (16).

Creatief ben ik altijd al geweest. Op de Havo had ik tekenen als eindexamen vak. Dat kon toen nog. Ik had er een mooi cijfer voor op mijn diploma staan. Helaas ging ik niet naar de kunstacademie wat mijn ouders wilde, maar volgde ik mijn hart met een opleiding tot A verpleegkundige.
Jaren later raakte ik zwanger, verhuisden we van Monnickendam naar Nijkerk, beeindigde ik mijn werkzaamheden in het ziekenhuis en ging werken in het bedrijf van mijn man.
Langzaamaan kwam mijn creativiteit weer naar boven drijven. Net als de vrije tijd om hier gehoor aan te geven.

Ben in 2010 samen met een vriendin begonnen met diverse schildercursussen met acryl verf. Zoekende naar een eigen stijl, een eigen identiteit.
Vind het moeilijk om te zeggen dat ik die heb. Wat ik wel ontzettend leuk vind is om met felle kleuren te werken en graag als onderwerp mens of dier heb. Ook het gebruik van de palletmes heeft mijn voorkeur.

Ruim 4 jaar geleden zijn we verhuisd naar de Holkerweg. Daar heb ik een eigen atelier kunnen realiseren. Wekelijks ben ik samen met mijn vriendin hier te vinden. Door mijn schilderijen kreeg ik regelmatig uit mijn omgeving de vraag of ik ook opdrachten doe. Dat vind ik altijd wel spannend maar is ook zo leuk.! Het zijn vaak beelden /opdrachten die ik zelf niet zo snel zou maken maar het geeft me een kick als het resultaat naar volle tevredenheid is. Het is zelfs voorgekomen dat ik een aangepaste tweede schilderij ervan maak voor mezelf .

Naast schilderijen maak ik ook geboortemeetlatten. Ik schilder het geboortekaartje op een houten lat en maak er dan een meetlat van zodat je de groei van een kind kan bijhouden. Heel persoonlijk en origineel ( kraam) cadeau.

En nu…. Meedoen met de atelier route.
Het lijkt me ontzettend leuk om andere mensen te ontmoeten die interesse hebben in kunst in welke vorm dan ook. Hopelijk kunnen zij mijn werk waarderen.

Ik kijk er in ieder geval naar uit.

Een kleurrijke groet,

Edith de Graaf

edithdegraaf1974@gmail.com



Geen opmerkingen:

Een reactie posten