21-03-2012

Truus van Valkengoed - 12

Bruins Slotlaan 15



                

Dans is mijn inspiratiebron, dans in de breedste zin van het woord. Na het boetseren en de eerste keer stoken worden de beelden bedekt met een speciaal glazuur en raku gestookt, er instaat dan een verrassende craquele.
 
Voor de wandobjecten staat kleurgebruik voorop. Ook de tulp komt vaak in mijn werk terug, de vorm blijft mij boeien.
 
De kleurenpracht van bloemen, de textuur en de bladvormen zie je terug in mijn vaas en schaalobjecten. Door meerdere lagen glazuur en kleuren te gebruiken krijgen de objecten een sprankelende uitstraling.
 
José van den Tweel en Jos van de Brug zijn mijn gasten. U bent van harte welkom om tijdens de atelierroute onze kunst te komen bekijken.

LAAT U RAKEN EN VERRASSEN DOOR DE KUNST

Groeten,
Truus

truusvanvalkengoed@gmail.com
www.kunst-amersfoort.nl/keramiek.html









Geen opmerkingen:

Een reactie posten