21-03-2012

Esther Scholte van Mast - 12

Spoorstraat 41a


Ik ben Esther Scholte van Mast en dit is de tweede keer dat ik meedoe met de Atelierroute.
Ik ben begonnen met het draaien op de draaischijf in 1999 bij De Brink.
Uiteindelijk liep ik een beetje vast in mijn ontwikkeling en wilde ik bovendien meer weten over het aanbrengen van glazuur. Ik ben toen de Ambachtelijke Opleiding voor Keramische Technieken (SBB ) te Gouda gaan volgen en heb in 2006 mijn diploma behaald.
Nu vele jaren verder is mijn droom uitgekomen en ben ik samen met Magda Kleinleugenmors een keramiekboetiek begonnen met de naam ‘Ietsie anders. Deze boetiek bevindt zich aan de Spoorstraat ( tegenover Het Koetshuis ). Daarachter bevindt zich een groot atelier waarin we zelf werken en waar we ook workshops, cursussen en kinderfeestjes organiseren.

Het werk dat ik maak is functioneel gebruiksgoed. Ik houd er van om keramiek te maken dat je ook dagelijks kunt gebruiken. Dat kan variƫren van bekers, schalen tot vazen.
Niets is zo leuk om in een eigen gemaakte/ gedraaide beker je koffie te drinken.
Bezig zijn met klei is leuk en verslavend. Ik kijk er dan ook naar uit om jullie kennis te laten maken met de verschillende mogelijkheden die klei en glazuur biedt.
www.indepottenbakkerij.nl  en www.serviesenso.nl
esvm@upcmail.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten