21-02-2019

Jolanda Henskens - 2





Illustrator – beeldend kunstenaar


Bezig zijn met kunst; met tekenen, illustreren, vormgeven… ik kan mij geen dag voorstellen zonder…. Dat wat ik teken probeer ik tot leven te laten komen op mijn papier; de ene keer kost het wat moeite maar bijna altijd laat de tekening zichzelf tekenen door het onderwerp waar ik op dat moment mee bezig ben. Ik hoop dat mijn tekeningen en illustraties andere mensen inspireren en raken. Ik wil mijn passie voor het vak en het onderwerp, waarin de natuur altijd een grote rol speelt, aan de kijker overbrengen.

Na 12 jaar in het bedrijfsleven gewerkt te hebben maakte ik een grote overstap naar de kunst. De beste verandering ooit! Ik ging op mijn 37e opnieuw studeren en haalde 4 jaar later mijn bachelor Docent Beeldende kunst en vormgeving.

Ik begon in 2013 met mijn eigen onderneming Kunstruim van waaruit ik ging lesgeven aan volwassenen en kinderen in mijn eigen atelier. Ook heb ik 5 jaar lang lezingen gegeven op locatie over de kunstgeschiedenis aan veel verschillende grote groepen. Momenteel geef ik geen lessen en lezingen meer want ik heb mij  sinds september 2018 volledig toegelegd op het illustreren en tekenen.

Op dit moment werk ik aan een prentenboek ‘The Journey’ waarin een mus de hele wereld rondreist. De tekening op de folder is één van de illustraties uit het boek. Dit boek zal naar verwachting gepubliceerd worden in mei 2019. Ook maak ik tekeningen (dierportretten) in opdracht. Zie voor meer informatie mijn website. En ik maak verschillende illustraties voor o.a. boekomslagen, kaarten, visitekaartjes e.d en heb nog vele ideeën voor korte verhalen. Kortom, ik verveel mij NOOIT.

Volg mij ook op Instagram! @jolanda.henskens


info@jolandahenskens.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten