25-02-2019

Bertjan Heijmans - 9

Holkerstraat 4




Bertjan Heijmans, 70 jaar en woonachtig in Nijkerk.

“Na mijn pensionering in 2014 ben ik mij, na wat geëxperimenteer met schilderen, gaan richten op reliëfs. Hierin duidelijk geïnspireerd door de “zero-kunst stroming”.

Van hieruit heb ik ook inspiratie gevonden om op verschillende manieren met vormen en kleuren te gaan werken zonder dat dit nou direct schilderijen genoemd kunnen worden. Ik noem het maar ordentelijke kunst.

Want het leven zit vol indrukken, beelden, geuren vormen en momenten. Niet alles wat wij beleven is te plaatsen: het moet ervaren worden. Hoe heerlijk is het om in al deze belevingen een beetje rust te vinden. Ik probeer daarom orde in mijn werk te scheppen. Orde door gelijke vormen en afgestemde kleuren. Symmetrie en mathematische gelijkheid. De rust in mijn werk moet afstralen op de kijker”.

Ervaar de rust en gelijkheid.
En vind een beetje rust in de chaos.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten