25-02-2019

Jan van Hamersveld - 5

Holkerweg 17


Beeldhouwen heeft me vastgepakt, omarmd en niet meer losgelaten. Eerst zelf op ontdekking, lezen, gereedschappen uitproberen, stenen uitzoeken enz. Aantal jaren lessen gevolgd bij Arjen Jager in Voorthuizen. Later bij de familie Antognazzi in Pietrasanta Italiƫ. Daar heb ik ieder jaar een
heerlijke werkplek om me verder te bekwamen in het werken met diverse soorten marmer. Geweldig om daar te mogen werken tussen deze artisani (vakmensen) en generaties beeldhouwhistorie. Ook de vele beeldhouwers die daar werken zijn een enorme stimulans. 

Als een model/ontwerp naar m’n zin is ben ik niet meer te stuiten, bestaat er geen tijd meer en werk ik toe naar de vorm die ik in gedachten heb. Hakken naar de ruwe vorm en dan eindeloos raspen en schuren om de ideale lijn uit een beeld te halen.
Ik exposeer graag om mijn enthousiasme waarmee ik aan mijn beelden werk over te brengen en hiervan iedereen te laten meegenieten. Volg sinds 2013 een opleiding beeldhouwen/ beeldende vorming in Arendonk Belgiƫ, die ik dit jaar ga afronden. Sinds vorig jaar geef ik beeldhouwlessen op de maandagochtend in de mooie beeldhouwruimte van Henk Pothoven aan de Holkerweg.
Graag laat ik U tijdens de atelierroute mijn beelden zien.

Hebt U interesse in mijn beelden of wilt U informatie?, neem dan gerust contact met mij op via telefoon, mail of via de website


Geen opmerkingen:

Een reactie posten