13-04-2018

Steen&Beeld - 1

Bunschoterweg 35b



De bestempeling ‘dromer’ wil ik onder ogen zien en bewust uitleven. Mijn fantasiën laat ik zien in mijn werk en wil ik delen met ieder die daar open voor staat. Ze gaan over een paradijselijke toestand, die als je wilt zien, overal om ons heen zich aandoet, of die verbroken is. Ze gaan over verbondenheid, met dat paradijs, met elkaar, met je kern, met wat voorbij is en met wat nog komt. Ze gaan over léven en bezieling. Soms filosofisch, soms maatschappelijk geëngageerd.
In Zweden (2013-2014) ben ik begonnen met beelden die gaan over de migratie van water. De ‘Wolk’ als symbool voor dit vluchtige element dat alle mensen met elkaar verbindt in haar beweeglijkheid en onmisbaarheid. Mijn kopje thee van vandaag kan morgen de soep van een Chinees zijn en overmorgen het bad van een Indiër. 
In Spanje maak ik dit jaar een installatie van 7 beelden binnen dit thema. In vervolg hierop wil ik de gedachte achter dit project verder ontwikkelen door meer ‘Wolken’ te maken verspreid over de wereld in ter plaatse gewonnen natuursteen.
Anja Roemer, 26 februari 2018

info@steenenbeeld.com
www.steenenbeeld.com






Geen opmerkingen:

Een reactie posten