27-04-2014

Trudy Helder


Vrouwenweg 1, Nijkerkerveen (zondag gesloten)


Portret Kunst door Trudy Helder

Portrettekenen is mijn passie. Ik beleef deze creatieve expressie als een uniek talent. Tijdens mijn werk met oudere mensen kwam het tekenen aan het licht. De trekken in het gezicht boeien mij en tegelijk de levensgeschiedenis van de persoon. De lijnen in het gezicht vertonen het karakteristieke dat in een tekening herkend wordt. Ik merk in reacties op geportretteerde personen de waarde van geliefd zijn, zowel tijdens het leven als daarna. Het is mijn verlangen dat ik mensen blijf portretteren onder mijn motto: Gekend in het Gelaat. Mijn Portret Kunst wordt geexposeerd in o.a. woonzorgcentra en openbare ruimtes en is beschikbaar op locatie. Ik teken portetten in opdracht.
Ik heb me ontwikkeld tot Zorgkunstenaar. Als zorgkunstenaar bied ik vanuit mijn professies woonbegeleider kleinschalig wonen psychogeriatrie, theoloog, portrettekenaar en coach creatief schrijven: exposities, projecten, presentaties en coaching.

Nieuw product in 2016: Rouwicoon
Een getekend portret ingelijst als kunstobject, ingelegd als persoonlijk gedenksieraad in een zilveren medaillon en afgedrukt op kwaliteits- gedachteniskaarten.

Lid van Kunstcollectief Oranje. Voor dit kunstcollectief heb ik portretten van o.a.
koning Willem Alexander, koningin Máxima en prinses Beatrix getekend.
Dit collectief reist met kunstwerken van 50 kunstenaars, verschillende kunstdisciplines
door Nederland: Expositie Auxiliatrix Venlo 1 juni – 1 september 2016.

Mijn Portret Kunst kunt u bekijken website www.trudyhelder.nl
Het “Kunstcollectief Oranje” bij website www.kunstcollectieforanje.nl

Quotes bezoekers tentoonstellingen
‘Ik vind jouw portretten heel menselijk overkomen’ Evert
‘Wat heb je dat kunstig gedaan: één van je verborgen talenten. De mensen van het huis zeggen dat ze levensecht geportretteerd zijn’ Ans
‘Prachtige werken, je kunt zien dat je het met liefde doet en er veel plezier in hebt’ Erik
‘De tekeningen zijn echt prachtig! Het lijkt net levensecht en vooral door de lijnen in de gezichten wordt het heel sprekend. Je kunt heel duidelijk de emotie van de mensen hun gezicht aflezen.’Janette.
‘Mooie tekeningen, vooral die met een beetje kleur springen eruit. De combinatie kleur met zwart-wit is heel goed gelukt en de tekeningen krijgen zo net een beetje extra’ Thea
‘Geweldig wat je gemaakt hebt. Zo herkenbaar zijn jouw werken; zo menselijk. Ga zo door.’ Ada

info@trudyhelder.nl
www.trudyhelder.nl






Geen opmerkingen:

Een reactie posten