27-04-2014

Lien Luigjes - 13


Van Oldenbarneveltstraat 65


Lien Luigjes (1960)

Sinds mijn jeugd ben ik altijd creatief bezig geweest.  Ik tekende regelmatig en  maakte graag kleding. Schilderen kreeg steeds meer mijn interesse. Mijn eerste echte kennismaking had ik met aquarelleren; eind negentiger jaren had ik  1 jaar les hierin op de Brink.  Door tijdgebrek ben ik daarmee gestopt. In 2004 was ik inmiddels vanuit huis werkzaam waardoor ik wat meer tijd  kreeg en begon het weer serieus te kriebelen. Ik ben toen begonnen met schilderen met acryl bij Truciënne Lemmens. Na een jaartje wennen aan dit andere materiaal had ik de smaak helemaal te pakken. Toen zij na een paar jaar stopte ben ik verder doorgegaan bij Ageeth  Engels. Voor mij een perfecte aanvulling, zij hebben twee verschillende stijlen van lesgeven en schilderen. Bij Truciënne leerde ik het loslaten en bij Ageeth de puntjes op de i aan de technische kant en realistisch schilderen.  Inmiddels combineer ik graag  diverse materialen in een schilderij en werk ook graag wat meer suggestief.  Wekelijks ga ik nog naar de schildergroep bij Ageeth waar aan de hand van een thema wordt gewerkt en ik mijn eigen invulling kan geven aan dit thema. 
In de zomer vind ik het heerlijk om buiten in de zon zelfstandig thuis te werken.
Mijn inspiratie doe ik op in mijn dagelijkse werkzaamheden en reizen die ik maak.  Door mijn vak als zelfstandig reisadviseur zit ik elke dag met mijn neus in reisbrochures vol met prachtige inspirerende foto’s van landschappen en mensen en maak mooie inspirerende reizen.  
Ook de vervelende  zaken in  het leven verwerk ik door een avond heerlijk schilderen waardoor ik alles om me heen vergeet.
Met het thema : DE REIS voelde ik me dit jaar nog meer geroepen om weer mee te doen met de atelierroute. Het is de 2e keer dat ik meedoe. 
U bent van harte welkom op de Van Oldenbarneveltstraat 65.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten