27-04-2014

Coby - 23

Van Zuijlenstraat 127


Hallo, mijn naam is Coby.
Ik ben geboren in 1955, in het pittoreske Beesd. Ik heb 3 broers, 2 kinderen, een kleinzoon, 5 katten en 1 passie: schilderen.
Ik ben hiermee begonnen toen de kinderen ouder werden en zelfstandig naar school gingen. Ik heb in 1998 twee korte cursussen in aquarelleren gevolgd bij Hanneke Vermeulen in het prachtig gelegen Maartensdijk, want aquarel moet je wel leren. De rest heb ik mijzelf bijgebracht; al doende leert men immers!

Van stillevens van bloemen, bomen en pompoenen tijdens de lessen, ben ik overgestapt op voornamelijk wilde dieren. De mooie combinatie van complexiteit, kleuren, kracht en intensiviteit van een gevoel maakt wat ik schilder.
Ik probeer mijzelf uit te dagen in wat ik doe. Ik hou van kleur, gevoel en diepgang. Mede daardoor, maar ook vanwege Moeder Natuur's kleurenpalet, schilder ik zo nu en dan met acrylverf. Een toekan in aquarel haalt het immers niet bij een toekan in acryl.

Dit wordt het 2e jaar dat ik mee zal doen aan de atelierroute Nijkerk, want de 1e vond ik al heel leuk en ik heb zeker nog niet alles laten zien wat ik in mijn mars heb.
Ik schilder ook in opdracht, mits deze mij creatief gezien aanspreekt. Ik hou niet van moderne kunst en ik doe geen portretfoto's van mensen, omdat ik mij daar nog niet mee bezig heb gehouden. Maar wie weet..op een dag is het zover.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten