22-04-2013

Isabelle de Schipper-Régis - 27

Barneveldseweg 160



         

In mijn leven draait alles om creativiteit. Alles wat je met je handen kunt maken wil ik proberen. Ik maak liever dingen zelf dan dat ik ze koop. Het is voor mij een kwestie van plezier ervaren in het creëren, in het recyclen, altijd eerst  een creatieve oplossing zoeken in plaats van kopen.
In mijn creativiteit heeft de laatste 25 jaren beeldhouwen de belangrijkste plaats ingenomen, beelden maak ik van steen, brons, keramiek of gips. Maar sinds een paar jaar heb ik een nieuwe passie ontdekt, Vilten. Een aanvulling op het beeldhouwen, een totaal ander materiaal, zachte wol, kleurrijk, draagbaar, een veel spontaner en sneller proces. Net als met beeldhouwen maak ik het liefst van vilt driedimensionale objecten. De meeste zijn niet alleen om ernaar te kijken maar ook om te dragen.
Ik ben in 1996 uit Parijs ,waar ik geboren ben, naar Nijkerk gekomen. Daar heb ik nog geen spijt van. Ik woon op een plek midden in de natuur, die ik elke dag bewonder, een ideale stek om te creëren en een mooie omgeving om mijn beelden neer te zetten. Kom even langs om mee te genieten.
Tijdens de AtelierRoute zal ik het vilt proces demonstreren en uitleg geven over de verschillende technieken van het beeldhouwen.


Pour mes compatriotes qui ont du mal à lire le néerlandais
Dans ma vie, tout tourne autour de la créativité. Tout ce qui est manuellement réalisable, je suis curieuse de m’y essayer.  Je préfère fabriquer moi-même mes objets plutôt que de les acheter, non seulement pour une question d’économie mais surtout pour le plaisir de créer, de recycler. C’est un reflexe pour moi de chercher toujours une solution créative avant de choisir la facilité de la consommation.
Dans ce besoin constant de créativité, la sculpture a pris ces 25 dernières années la place principale. Ma préférence va pour la taille directe dans la pierre mais je fais également des sculptures en céramique, plâtre et bronze. Depuis quelques années je me suis découvert une nouvelle passion : le Feutre. Une activité complémentaire à la sculpture, un  matériau totalement différent, la laine avec sa douceur et ses coloris variés, un procédé de création plus rapide et spontané. Malgré tout, comme pour la sculpture, ma préférence va pour la réalisation d’objets en trois dimensions, créations décoratives ou vestimentaires.
J’ai quitté en 1996 Paris où je suis née, pour venir m’installer à Nijkerk. Je ne le regrette toujours pas car j’habite au milieu de la nature, un endroit idéal pour créer et un environnement magnifique pour y installer mes sculptures.
Passez me voir, vous êtes les bienvenus.

isabelleregis@xs4all.nl




Geen opmerkingen:

Een reactie posten